SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 issue169Analysis of the complex relationship between academic university courses and high-performance sportsDiagnosis as strategy for inducing relational thinking in a biology course author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de la educación superior

Print version ISSN 0185-2760

Abstract

ARANGO TOBON, Olber E.; CLAVIJO ZAPATA, Sandra J.; PUERTA LOPERA, Isabel C.  and  SANCHEZ DUQUE, José W.. Formación académica, valores, empatía y comportamientos socialmente responsables en estudiantes universitarios. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.169, pp.89-105. ISSN 0185-2760.

El objetivo de la presente investigación fue determinar la relación entre la formación académica, la empatía, los valores y comportamientos socialmente responsables de estudiantes de primero, quinto y décimo semestres de varios programas académicos de la Fundación Universitaria Luis Amigó. Se empleó un enfoque empírico-analítico, de diseño no experimental, tipo descriptivo y correlacional. Los instrumentos con los que se recolectó la información fueron el Cuestionario de Auto-atribución de Comportamientos Socialmente Responsables el de Valores de Schwartz, el Índice de Reactividad Interpersonal de Empatía y el Test de "metida de patas".

Keywords : Formación académica; Responsabilidad social universitaria; Empatía; Valores; Comportamientos socialmente responsables.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License