SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue1Vivian Maier, the Author's Gaze and the Social GazeThe Infected Eye of television: On Lars von Trier's Riget author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Acta poética

On-line version ISSN 2448-735XPrint version ISSN 0185-3082

Abstract

SZENDY, Peter. L'archi-road movie, ou le routage des sens. Acta poét [online]. 2013, vol.34, n.1, pp.85-106. ISSN 2448-735X.

Cada film abre un mundo (o un cinemundo, como dice Jean-Luc Nancy). Por esto, el camino, y el road-movie como género, son más que meros tropos, más que simples metáforas para la película: son los sensorimotor schemata del cine pavimentando su propio camino. El problema de la sincronización por lo tanto se reformula como routing de los sentidos, cada vez en un sentido singular, como su colisión, donde sus trayectorias se cruzan. El artículo analiza el curso filmado por los ojos y oídos de un número de films como Blow Out (Brian De Palma, 1981), Lost Highway (David Lynch, 1997), and Deathproof (Quentin Tarantino, 2007).

Keywords : road-movie; visual; auditivo; cine.

        · abstract in English     · text in French

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License