SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 issue2Why are the wages of the Mexican immigrants and their descendants so low in the United States? author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Estudios Económicos (México, D.F.)

On-line version ISSN 0186-7202Print version ISSN 0188-6916

Abstract

FLORES CURIEL, Daniel. Subsidizing or taxing education? A note on the quality gap and government finances. Estud. Econ. (México, D.F.) [online]. 2016, vol.31, n.2, pp.339-353. ISSN 0186-7202.

En este artículo se estudian los efectos de un impuesto (o subsidio) a la educación en la brecha de calidad entre escuelas públicas y privadas y las finanzas gubernamentales. Para lo anterior, se desarrolla un modelo en el que una escuela privada elige precio y calidad con el fin de competir con una escuela pública. Entre otras cosas, se encuentra que un impuesto (o subsidio) unitario puede incrementar (reducir) la brecha de calidad y empeorar (mejorar) las finanzas gubernamentales.

Keywords : educación; calidad; impuestos; subsidios.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )