SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Attitudes toward teaching/learning chemistry: Celebration of the International Year of chemistryThe role of chemistry and Chemical Education in the construction of a sustainable future author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

HOFSTEIN, Avi  and  MAMLOK-NAAMAN, Rachel. High-School Students' Attitudes toward and Interest in Learning Chemistry. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.2, pp.90-102. ISSN 0187-893X.

Uno de los objetivos claves para la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias es desarrollar interés y actitudes positivas hacia la ciencia, en general, y el aprendizaje de la misma, en particular. Debido a ello, esta área a lo largo de los años ha alimentado muchos estudios de investigación, enfocados ya sea en aspectos de contenido, pedagogía o curriculares. En este trabajo nos enfocamos al tema de levantar los intereses y las actitudes en el contexto del aprendizaje de la química, sobre todo al nivel del bachillerato. Los autores sugieren que existen tres factores claves a considerar para ello: los métodos empleados para presentar el contenido (p. ej. relevancia y enfoque histórico); técnicas instruccionales implantadas y aspectos de género.

Keywords : attitude; interest; affective domain; learning science.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License