SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Evaluating Student Attitudes toward Chemistry Lessons to Enhance Teaching in the Secondary SchoolGerman High School Students' Interest in Chemistry: A Comparison between 1990 and 2008 author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

RIUS DE LA POLA, Pilar. La docencia de la Química: ¿una cuestión de actitudes? Actitudes del docente de licenciatura en Química. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.2, pp.123-133. ISSN 0187-893X.

Este trabajo se enfoca en las diversas concepciones y prácticas del concepto “actitud del profesorado”, con base en la ética del liderazgo, la responsabilidad, la justicia y la pasión por enseñar, lo que puede lograr que los profesores superen su actividad en el campo de la química.

Keywords : attitude; education; teaching; higher education; leadership; peer education; classroom work.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License