SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Attitudes on Nature of Science and technology by public high school and college's Mexican teachers and students: Iberian-American Evaluation Project on Science, Technology and Society AttitudesCan the periodic table be improved? author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

SALAS-BANUET, Guillermo; RAMIREZ-VIEYRA, José  and  NOGUEZ-AMAYA, Ma. Eugenia. La incomprendida electronegatividad (trilogía): II. Evolución en la cuantificación de la electronegatividad. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.2, pp.155-161. ISSN 0187-893X.

El trabajo de Linus Pauling ha inspirado una gran diversidad de ideas, trabajos y propuestas para que se pueda definir una electronegatividad universal (X) y su correspondiente escala. Se introducen aquí los métodos más tempranos de proponer escalas de X pero que propusieron ideas nuevas. Se muestra el desarrollo de cada método y cómo fue elaborado a partir de los anteriores. De esta forma llegamos a diferentes definiciones de X, con unidades y significado físico diferentes. El contraste entre las opiniones y puntos de vista de los diferentes autores son remarcadas.

Keywords : electronegativity; electroaffinity; history; scales; definition.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License