SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue3Understanding the electronegativity-Trilogy: III. The misunderstood electronegativityHow green an experiment is? author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

DE QUADROS, Ana Luiza et al. The knowledge of chemistry in secondary education: difficulties from the teachers' viewpoint. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.3, pp.232-239. ISSN 0187-893X.

El presente trabajo investiga los contenidos de química que los profesores de bachillerato brasileños encuentran difíciles de trabajar dentro del aula, así como las estrategias y los recursos pedagógicos que emplean para enseñar tales contenidos y cómo los estudiantes los ven. Las entrevistas con 79 profesores de bachillerato de química del Estado de Minas Gerais revelan un sobreénfasis en cálculos en detrimento de la comprensión conceptual.

Keywords : chemistry teaching; high school; teacher's difficulties; chemistry content.

        · abstract in English     · text in English

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License