SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue3Study on the economic value of chemistry professionalsHugh Longbourne Callendar author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

GOMEZ MOLINE, Margarita R.. Las opciones del profesor. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.3, pp.390-395. ISSN 0187-893X.

Este artículo muestra la dificultad de definir la labor docente debido a las diversas filosofías de la educación, basadas en modelos antropológicos que coexisten actualmente y que a su vez han propuesto distintos modelos educativos, como la enseñanza por competencias (OCDE). Se proporciona la descripción de dos ejemplos de buenos profesores.

Keywords : filosofías de la educación; concepciones antropológicas; enseñanza por competencias; modelos de buenos profesores.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License