SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue4Inquiry and problem solving, an emergent issue in chemistry educationPre-University Chemistry Inquiry Learning author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

REYES-CARDENAS, Flor  and  PADILLA, Kira. La indagación y la enseñanza de las ciencias. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.4, pp.415-421. ISSN 0187-893X.

Se presenta una visión general de lo que se entiende por indagación. Se presenta una breve reseña histórica y posteriormente lo que se entiende en la literatura por indagación. Posteriormente se presentas las diversas estrategias en enseñanza-aprendizaje que existen y que hacen uso de la indagación. Posteriormente se presenta dónde y quienes hacen indagación en México.

Keywords : Indagación; estrategias de enseñanza-aprendizaje basadas en indagación; indagación en México.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License