SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 issue3Twenty-fifth anniversary celebration of Educación Química'CoRes and PaP-eRs as a strategy for helping beginning primary teachers develop their pedagogical content knowledge author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

GARRITZ, Andoni; VILCHES, Amparo  and  GIL PEREZ, Daniel. Una revolución científica a la que Educación Química quiere contribuir. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.3, pp.290-291. ISSN 0187-893X.

La Ciencia de la Sostenibilidad tiene como objetivo integrar el estudio del desarrollo social y los procesos naturales para favorecer a ambos y posibilitar la transición hacia la sostenibilidad. Esta profunda revolución científica no puede ser el resultado de solo una nueva disciplina del conocimiento: debe convertirse en un nuevo paradigma que impregna el conjunto de las disciplinas científicas y las actividades sociales.

Keywords : Ciencia de la Sostenibilidad; emergencia planetaria; relaciones Ciencia-Tecnología-Sociedad-Ambiente (CTSA); transición a la sostenibilidad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License