SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 issue4Acid-base theory in the twentieth century and a reflexive review the scientific workRemembering qualitative analysis. The 175th anniversary of Fresenius’ textbook: Part II author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

JENSEN, William B.. Recordando el Análisis Cualitativo. El 175 aniversario del libro de texto de Fresenius: Parte I. Educ. quím [online]. 2017, vol.28, n.4, pp.217-224. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2017.05.003.

La parte I de este artículo, que comprende dos partes sobre la historia de la enseñanza del análisis cualitativo en las carreras de química, cubre los orígenes del curso, su racionalidad teórica, el impacto de las reacciones a la gota y la búsqueda de reactivos orgánicos apropiados así su transformación de un esquema macro a un esquema semi-micro.

Keywords : Análisis cualitativo; Historia de la enseñanza de la química; Reacciones a la gota.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )