SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue18Television production of communicative interactionsWe'll be back in a moment: A content analysis of children advertising on television in Chile author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

SALAZAR NAVARRO, Salvador. Del otro lado de la Gran Muralla: La transformación del sistema mediático chino (1979-2009), del modelo de propaganda a la prensa comercial. Comun. soc [online]. 2012, n.18, pp.55-77. ISSN 0188-252X.

El presente artículo analiza los cambios acaecidos por el sistema chino de comunicación pública durante las últimas tres décadas. A partir de los presupuestos de la Teoría Social de la Comunicación, se abordan las relaciones comunicación/sociedad en la transición entre el paradigma mediático propio del socialismo real y el nuevo modelo comunicativo adoptado.

Keywords : China; sistema de comunicación; medios; Teoría Social de la Comunicación; reforma mediática.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License