SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue21TV websites and their users: a place for transmedia storytelling. Case studies of "Águila Roja" and "Game of Thrones" in Spain author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

MENDES, Gláucia da Silva. La (in)visibilidad de Telesur en Argentina bajo la política de comunicación de Néstor Kirchner. Comun. soc [online]. 2014, n.21, pp.269-293. ISSN 0188-252X.

El artículo presenta la investigación de por qué el gobierno de Argentina, segundo mayor accionista de la televisión multiestatal Telesur, no logró difundir la señal de la emisora en su territorio. Evidencia que el acceso limitado se debe al contexto de adición del país al canal: la política de comunicación de Néstor Kirchner, que siguió los antiguos patrones clientelistas de relación entre el Estado y los grandes grupos de comunicación.

Keywords : Política de comunicación; televisión; clientelismo; gobierno Néstor Kirchner; Telesur.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License