SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue33Teach and learn with transmedia narrative. Analysis of experience in a high school in ArgentinaThe photojournalist as a myth: Robert Capa and Agustí Centelles against the backdrop of the Spanish Civil War author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

ALBARELLO, Francisco  and  MIHAL, Ivana. Del canon al fandom escolar: #Orson80 como narrativa transmedia educativa. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.223-247. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v0i33.7055.

Este artículo analiza la experiencia pedagógica #Orson80, una propuesta de narrativa transmedia educativa que se inserta en la currícula escolar y que a la vez genera producciones que exceden las paredes del aula. Siguiendo una metodología cualitativa, que combina entrevistas en profundidad con análisis de contenido, se concluye que el alfabetismo transmedia se puede enriquecer si a las prácticas que los alumnos desarrollan por fuera del aula se suman también las de los docentes.

Keywords : Alfabetización transmedia; fandom; educación; Argentina; canon.

        · abstract in English     · text in English | Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )