SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue33From worker to tradesman: Neighborhood transformations in Mexico CityTupperware in rural communities: Global interconnections in a Nahua village of the Veracruzan Huasteca author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Alteridades

On-line version ISSN 2448-850XPrint version ISSN 0188-7017

Abstract

CAHN, Peter S.. Ventas directas en Morelia, Michoacán. Alteridades [online]. 2007, vol.17, n.33, pp.53-61. ISSN 2448-850X.

Venta directa se refiere al comercio cara a cara y que no se lleva a cabo en lugares fijos. En México, operan más de 50 empresas de ventas directas, siendo Omnilfe (una comercializadora de suplementos alimenticios) una de las más grandes, con más de tres millones de distribuidores, quienes recomiendan los productos a sus amigos y parientes. Aunque el trabajo de ventas directas pasa desapercibido, tiene repercusiones en el espacio urbano y representa una extensión del mercado libre hacia las relaciones humanas más íntimas.

Keywords : ventas directas; suplementos alimenticios; Morelia; labor emocional.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License