SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue1Competencies and the Use of Information and Communication Technologies (ICT) by the Teaching Staff: Dimensional StructureAre Quebec's Future Teachers Ready to Use ICT in Class? The Case of Prospective Teachers in Quebec, Canada author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista electrónica de investigación educativa

On-line version ISSN 1607-4041

Abstract

ZATARAIN CABADA, Ramón  and  BARRON ESTRADA, María Lucía. Herramienta de autor para la identificación de estilos de aprendizaje utilizando mapas auto-organizados en dispositivos móviles. REDIE [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.43-55. ISSN 1607-4041.

En el presente trabajo de investigación se explora una propuesta metodológica cuyo objetivo principal es la identificación de estilos de aprendizaje utilizando un método de Mapas Auto-Organizados implementados para trabajar en dispositivos móviles principalmente. Estos pueden trabajar en tiempo real y sin interacción directa del estudiante, lo cual implica la ausencia de información previa. Los resultados generados son una herramienta de autor para cursos adaptativos en ambientes Web 2.0.

Keywords : Sistemas tutores inteligentes; software para trabajo en grupo; procesos de aprendizaje.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License