SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3Life Skills (Cognitive and Social) in Teenagers in a Rural AreaEvaluation of a Program for Development of Intercultural Competence through Rhythmic Education in Elementary School author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista electrónica de investigación educativa

On-line version ISSN 1607-4041

Abstract

VARELA BARRAZA, Julio Agustín et al. Las 5000 palabras más frecuentes en los libros de texto oficiales de la educación básica en México. REDIE [online]. 2013, vol.15, n.3, pp.114-120. ISSN 1607-4041.

Se expone la importancia que tienen las listas de frecuencia en la regulación del lenguaje empleado en los textos escolares, además de su frecuente empleo en diversos campos del conocimiento. Considerando una palabra de acuerdo con la definición clásica de la Real Academia Española, el objetivo es presentar las 5,000 palabras más frecuentes que se encuentran en los textos oficiales de la educación básica en México.

Keywords : Desarrollo lingüístico; Lenguaje hablado; Libro de texto; Educación básica.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License