SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 issue1How are we doing in Mathematics?: The quality of the influence of peers and personal predisposition towards learning in a context of socio-educational segmentationAlgebra vs Arithmetic. A didactic proposal that allows the problematized construction of a mathematical space of constructivist work in the classroom author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación matemática

On-line version ISSN 2448-8089Print version ISSN 0187-8298

Abstract

GARCIA-GONZALEZ, María S.  and  MARTINEZ-PADRON, Oswaldo Jesús. Conocimiento emocional de profesores de matemáticas. Educ. mat. [online]. 2020, vol.32, n.1, pp.157-177.  Epub Dec 06, 2021. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3201.07.

Se presenta una reflexión sobre experiencias educativas en torno al conocimiento emocional del profesorado de matemáticas, en el marco de nuestra interacción con docentes en talleres de matemática emocional y clases de un posgrado en Docencia de la Matemática, en México. Desde dicha experiencia, se proponen dos técnicas que pueden ayudar al docente a desarrollar su conocimiento emocional.

Keywords : Conocimiento emocional; profesores; matemáticas.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )