SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número65Descentralización y recentralización educativa en una perspectiva comparada de tres países federales latinoamericanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Trace (México, DF)

versión On-line ISSN 2007-2392versión impresa ISSN 0185-6286

Resumen

LENOIR, Yves. La tensión entre instrucción y socialización en las prácticas de enseñanza de primaria de Quebec: ¿hacia una deriva terapéutica?. Trace (Méx. DF) [online]. 2014, n.65, pp.81-97. ISSN 2007-2392.

Based on the results of several recent studies, this text highlights the existence of substantial tension between the functions of instruction and socialization in the practices of Quebec teachers at the primary level. The article advances that this tension leads to minimizing the importance of transmitting knowledge to students and to over-valuing the function of socialization. However, teachers appear to view this function of socialization from the standpoint of a therapeutic process, which raises a number of questions about such an orientation with respect to both aims and ethics.

Palabras llave : Quebec school system; primary education; teaching practices; tension between instruction-socialization; therapeutic education.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons