SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número68Patrones de elección de los participantes del concurso para el ingreso a la Educación Media Superior de la COMIPEMSTrabajo por proyectos en el aula de ciencias de secundaria: tensiones curriculares y resoluciones docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

HERNANDEZ CERVANTES, Lorenia  y  PAGES BLANCH, Joan. How Are History and Social Science Taught in Preschool?. RMIE [online]. 2016, vol.21, n.68, pp.119-140. ISSN 1405-6666.

This article analyzes the social representations of a group of undergraduate students in preschool education, regarding the methodology for teaching social science. The analysis is centered on these students' conceptions of: a) the way children learn, and b) the way social science is taught. The results show why methodology is valued more, during initial professional training, than the objectives, contents, and goals of teaching social science and history.

Palabras llave : teacher education; teaching social science; didactic strategies; preschool education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )