SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número83Investigación en educación ambiental con menores en Iberoamérica: Una revisión bibliométrica de 1999 a 2019Validación de la escala de medida de prácticas educativas de la lectura comparativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BAUTISTA PEREZ, Guillermo; ESCOFET ROIG, Anna  y  LOPEZ COSTA, Marta. Design and Validation of an Instrument for Measuring the Classroom's Environmental, Pedagogical, and Digital Dimensions. RMIE [online]. 2019, vol.24, n.83, pp.1055-1075.  Epub 23-Abr-2020. ISSN 1405-6666.

Recent research and innovations involving schools’ spaces for learning show the need to link three dimensions (pedagogical, environmental, and digital) when analyzing and designing educational spaces. This article presents the design and validation of an instrument for collecting information that permits measuring the three dimensions: classroom space, pedagogical aspects, and technological elements, from the perception of teachers. The questionnaire created for the study can be transferred to other research having the same focus and may be useful for teachers wishing to design and plan spaces for learning.

Palabras llave : school; educational innovations; pedagogy; school environment; technology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )