SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Monitoreo de la remoción biológica de nitrógeno en efluentes de tenerías usando un reactor por carga secuencialCircuitos eléctricos RC y LC fraccionarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ingeniería, investigación y tecnología

versión On-line ISSN 2594-0732versión impresa ISSN 1405-7743

Resumen

SERNA M., Edgar  y  POLO, José Antonio. Logic and Abstraction in Engineering Education: A Necessary Relationship. Ing. invest. y tecnol. [online]. 2014, vol.15, n.2, pp.299-310. ISSN 2594-0732.

This article is about the logic and abstraction seen as a necessary relation in the formative process engineers. It describes the importance and the need for training in this area of knowledge and the relationship between professional exercise of the engineers and the development and/or potentiation of logical-interpretative and abstractive ability for problem solution. It is a research-review-reflection work about the importance of these two components, viewed structurally from the curriculum. It is the product of the first phase of the research "The capacity logical-interpretative and abstractive as a basic component for professional exercise of the engineers".

Palabras llave : training processes; engineering; logical thinking; ability abstractive.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons