SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Variación de la equidad en resultados cognitivos y no cognitivos de la educación media de ArgentinaAnálisis cuantitativo de ítems complejos de opción múltiple en ciencia, tecnología y sociedad: Escalamiento de ítems índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

AGUIAR SIERRA, Rocío; SANCHEZ ESCOBEDO, Pedro  y  SATTERLY, David J.. A Social Development Assessment Scale for Mexican Children. REDIE [online]. 2005, vol.7, n.1, pp.01-24. ISSN 1607-4041.

This work described the design of an instrument able to measure social development for Mexican children and the process of the establishment of its psychometric properties. Theoretical aspects considered for its construction and the process of validating forms for parents and teachers are described in a three stage processes that resulted in a final version of the Social Development Scale that measures, disruptive behavior, social interaction, cooperation, acceptance and attachment as core dimensions associated with the concept of social competence. The importance of assessing social development and competence for education, children rearing and general well being are analyzed and discussed.

Palabras llave : Social development; early interpersonal relationships.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons