SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Análisis de ambientes virtuales de aprendizaje desde una propuesta semiótico integralDiseño tecnopedagógico de portafolios electrónicos de aprendizaje: Una experiencia con estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

MEDEIROS, Mário. Competence in Education: An Enactive Approach. REDIE [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.89-102. ISSN 1607-4041.

This article attempts to show why Varela (1995) bases his theory on the vision of ethics and the development of the virtuous person established by Meng Tzu (Mencius)-a Confucian who lived around the fourth century-in order to determine what is meant by a competent person, implicitly furnishing a promising conceptualization of competence. This paper aims to identify the aspects of Varela's theory that approximate or differ from the positions of some authors who have studied issues related to learning, namely Piaget (1986) and Freire (1987), as well as in relation to the author's own doctoral thesis on what constitutes competencies and how they are developed (Silva, 2004).

Palabras llave : Competence; enactment; teaching-learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons