SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número29Ciencia y éthos: Una ética para el futuro (a propósito de la Diskursethik de Jürgen Habermas)Lo sublime y la reunificación del sujeto a partir del sentimiento: La estética más allá de las restricciones de lo bello índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Signos filosóficos

versión impresa ISSN 1665-1324

Resumen

HERNANDEZ CASTELLANOS, Donovan Adrián. Baroque in dispute: Carl Schmitt and Walter Benjamin between the aesthetic and the political. Sig. Fil [online]. 2013, vol.15, n.29, pp.71-102. ISSN 1665-1324.

This paper is a comparative study about the Works of Benjamin and Schmitt on the baroque art. It argues that the specific difference between them most be found in their concept of the political. For Benjamin there is a difference between tragedy and drama, the german Trauerspiel it is an allegorical approach to thingsand history. Schmitt argues that the singularity of baroque drama is the irruption of time in the plastic form. These are the points that the paper proposes.

Palabras llave : allegory; Baroque; drama; philosophy of history; sovereignty.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons