SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2Símbolos geométricos en la cerámica de Izapa, ChiapasTijuana: La frontera concupiscente y el comienzo de la patria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

HERNANDEZ SUAREZ, Iraís  y  RIFFO, Bernardo. Desarrollo de la competencia lectora de textos científicos en tres etapas de formación universitaria: Estudio de campo. LiminaR [online]. 2009, vol.7, n.2, pp.118-130. ISSN 2007-8900.

This article presents the results of a field research study whose main purpose is to give an account of the transformation process university students of biology at Universidad Veracruzana (México) go through in developing their academic reading abilities in their discipline. The empirical study consisted of an analysis of the summaries written by students at three disciplinary levels (elementary, intermediate and advanced), produced when reading three texts (a scientific article, a textbook and a laboratory procedures manual). Results show a clear tendency to parallel progress in the discipline with development of specific abilities for reading specialized texts, which include both application of specialized knowledge of the discipline and strategies for the appropriate use of discursive genres pertaining to the academic community of biology.

Palabras llave : academic reading; development of reading abilities; discourse genre; specialized discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons