SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número19¿Debe ser el terrorismo objeto de regulación constitucional? Reflexiones a partir del Proceso Constituyente Chileno y de recientes propuestas de lege ferendaEl impacto de las empresas transnacionales en las condiciones de vida de la población en Tijuana (México) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de El Colegio de San Luis

versión On-line ISSN 2007-8846versión impresa ISSN 1665-899X

Resumen

MIRABAL GOMEZ, Rosario  y  KOH, Oonee. Scientific education and traditional medicine. A comparison between Mexico and South Korea. Revista Col. San Luis [online]. 2019, vol.9, n.19, pp.39-59.  Epub 19-Nov-2020. ISSN 2007-8846.  https://doi.org/10.21696/rcsl9192019916.

In this article a comparison is made between medical science and the ancient medical knowledge systems of two countries with different cultural backgrounds. To this end, the official curricula and current science textbooks of both countries were reviewed. Based on this review, it is established that traditional medicine is present at the basic level of education in Mexico and at the higher level in Korea. Therefore, both countries include national culture in science education, albeit in different ways.

Palabras llave : science education; science curriculum; science textbooks; traditional medicine.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )