SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Caracterización gnoseológica del proceso enseñanza-aprendizaje de la asignatura Informática Aplicada en la carrera de Agronomía de la Universidad Técnica Estatal de Quevedo (UTEQ), República de Ecuador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Dilemas contemporáneos: educación, política y valores

versión On-line ISSN 2007-7890

Resumen

ARAUJO SUAREZ, Yoenia  y  GONZALEZ OLIVA, Marelis. System of integrative activities to contribute to the development of the counting action in preschool children. Dilemas contemp. educ. política valores [online]. 2021, vol.8, n.2, 00001.  Epub 21-Abr-2021. ISSN 2007-7890.  https://doi.org/10.46377/dilemas.v8i2.2509.

The educational process of Elementary Notions of Mathematics allows the preparation of girls and boys for the recognition of quantities and the action of counting through working with groups, promoting the development of intellectual capacities and cognitive activity. This article shows a system of integrative activities to contribute to the development of counting in girls and boys of the preschool grade. It is considered novel due to the way of conceiving the development of the counting action in these preschoolers.

Palabras llave : counting action; children; and preschool.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )