SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2La aceptación del diagnóstico por la familia. Una condición que necesita lograr el educador para la adecuada integración social de los niños(as) con discapacidadPropuesta de acciones para la prevención de las ITS-VIH/sida en la formación de profesionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Dilemas contemporáneos: educación, política y valores

versión On-line ISSN 2007-7890

Resumen

FIGUEREDO VILA, Elba Rosa; RODRIGUEZ VAZQUEZ, Clara María  y  CAMPUSANO POMPA, Yamisleidys. Guidelines for personalized educational attention to early childhood children with indicators of possible intellectual disability. Dilemas contemp. educ. política valores [online]. 2021, vol.8, n.2, 00026.  Epub 21-Abr-2021. ISSN 2007-7890.  https://doi.org/10.46377/dilemas.v8i2.2536.

Personalized educational care constitutes a general and guiding principle for all stages of the child's education. It takes as its center individual differences, which are considered genuine expressions of the human being in this way particularize unity in its relationship with diversity or heterogeneity in every human group. The consideration of individual differences in early childhood takes on singular importance under the principle that all children are formed according to the same laws of development, as biopsychosocial beings. Early childhood is precisely the ideal, privileged stage with the greatest potential for human development.

Palabras llave : early childhood; personalized educational attention; individual differences.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )