SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Los procesos de enseñanza y aprendizaje del lenguaje de la química en estudiantes universitariosHenry Eyring, fisicoquímico mexicano: Reminiscencia de una conferencia y algo más índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GUTIERREZ RODRIGUEZ, Alba  y  CRISPIN MARTINEZ, María del Carmen. Core contents of the Chemistry III course in National Preparatory School: An analysis through natural semantic networks. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.2, pp.139-145. ISSN 0187-893X.

A natural semantic network was applied to teachers of the Escuela Nacional Preparatoria (ENP; National High School) during two school terms 2006-2007 and 2007-2008.The aim was to find, from the point of view of the teachers, which are the minimum essential contents for the basic Chemistry course which is compulsory for second year students at the ENP. It was found that 56% of the total ENP chemistry teachers answered the natural semantic network and they agreed (above the 50%) mainly on eleven topics that can be considered as the minimum essential contents of the course.

Palabras llave : semantic natural network; essential content; general chemistry; high school.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons