SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número4Teorias ácido-base no século XX e uma análise reflexiva do trabalho científicoRecordando el análisis cualitativo. El 175 aniversario del libro de texto de Fresenius: Parte II índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

JENSEN, William B.. Remembering qualitative analysis. The 175th Anniversary of Fresenius’ Textbook: Part I. Educ. quím [online]. 2017, vol.28, n.4, pp.217-224. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2017.05.003.

Part I of this two-part article on the history of the teaching of qualitative analysis to undergraduate chemistry majors covers the origins of the course, its theoretical rationale, the impact of spot analysis and tailored organic reagents, and its transformation from a macro scheme to a semi-micro scheme.

Palabras llave : Qualitative analysis; History of teaching chemistry; Drop reactions.

        · resumen en Español     · texto en Inglés