SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1Enseñar química en contexto: un recorrido por los proyectos de química en contexto desde la década de los 80 hasta la actualidadUna respuesta a Labarca y Zambon sobre su pretendida reconceptualización del concepto de elemento y su base como una nueva representación del sistema periódico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

EILKS, Ingo; MARKS, Ralf  y  STUCKEY, Marc. Socio-scientific issues as contexts for relevant education and a case on tattooing in chemistry teaching. Educ. quím [online]. 2018, vol.29, n.1, pp.9-20. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2018.1.63680.

Context-based science education suggests that meaningful science teaching should be based on the lifeworld, society, or potential professional future of the pupils. But: Are all corresponding contexts for science education similarly good? This paper presents a curriculum model for using socio-scientific issues as contexts for science education in general and chemistry education in particular. It discusses the implications of this approach and presents an example on chemistry teaching about the issue of tattooing.

Palabras llave : Chemistry Education; Socio-Scientific Issues; Context-based Learning; Curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Inglés