SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número3Uso de un potenciostato de fuente abierta de bajo costo para estudios de inhibición de corrosión de acero: determinación de la velocidad de corrosiónCuadrículas III: Puentes de Hidrógeno en Química General índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MORENO MARTINEZ, Nehemías; RAMIREZ ESCOBEDO, Beatriz Raquel  y  TORRES MORENO, Rosangel de Guadalupe. The hybrid maps in school chemistry. Educ. quím [online]. 2021, vol.32, n.3, pp.117-129.  Epub 14-Mar-2022. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2021.3.77443.

The Hybrid Conceptual Map is proposed as a representation that allows graphically describe the system of chemical-mathematical practices involved in solving problems which are covered in the chemistry class. The construction and interpretation of the Hybrid Conceptual Map is based on an extension to the school chemistry of some theoretical elements of the Ontosemiotic Approach. The interpretation of this representation allows us to see the chemical, chemical-mathematical objects, their connections, the organization of the system of practices and some cognitive processes involved in solving problems. Some suggestions are presented to implement these representations in the classroom.

Palabras llave : Chemistry; science education; didactic; teaching; pedagogical practice; argumentation; concept.

        · resumen en Español     · texto en Español