SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número22El juego del niño indígena aymara y los saberes previos como fundamento para la educación interculturalBeneficios de la práctica musical en los niveles de educación básica obligatoria en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


RIDE. Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo

versión On-line ISSN 2007-7467

Resumen

ROBLES FRANCIA, Víctor Hugo. Bifactorial Model of Emotional Moral Balance in University Students. RIDE. Rev. Iberoam. Investig. Desarro. Educ [online]. 2021, vol.11, n.22, e038.  Epub 20-Sep-2021. ISSN 2007-7467.  https://doi.org/10.23913/ride.v11i22.888.

The research objective was to validate and confirm a bifactorial model of emotional moral balance (EMB), considering guilt and pride as determining factors. An exploratory factor analysis (EFA) was executed with 177 participants and a confirmatory factor analysis (CFA) with 300 participants. In the EFA, a bifactorial structure was found, corresponding to guilt and pride. The CFA validated the EMB construct with two latent variables, guilt and pride, and a total of 12 observable variables.

Palabras llave : factor analysis; emotional balance; guilt; pride.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español