SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número11La gestión y el autodesarrollo como derechos humanos fundamentales de los pueblos indígenas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista pueblos y fronteras digital

versión On-line ISSN 1870-4115

Resumen

GOMEZ LARA, Horacio. La educación intercultural y las identidades de género, clase y etnia. Rev. pueblos front. digit. [online]. 2011, vol.6, n.11, pp.273-298. ISSN 1870-4115.  https://doi.org/10.22201/cimsur.18704115e.2011.11.141.

This paper refers to the opportunity that can represent the intercultural education for re-meaning the gender, class and ethnic identities. The work is a reflection from the investigation made in the municipality of San Andrés Larráinzar or Sakamch’en in Chiapas. From the results of investigation is argued that in the present context that the intercultural bilingual education is practicing in Chiapas and in the context of educational policies are not people’s own constructions, mean nothing more new impositions simulated with the speeches of respect for cultural diversity.

Palabras llave : education; intercultural; identities; indigenous people..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )