SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número20Medir la empatía en estudiantes de medicina, las diferencias por género y nivel de educación médica: identificación de una taxonomía de los estudiantesEducación y proyecto vital en un mundo en colapso civilizatorio. Parte II índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

PORRAS-HERNANDEZ, Juan Domingo. Surgical teaching and learning. Investigación educ. médica [online]. 2016, vol.5, n.20, pp.261-267. ISSN 2007-5057.  https://doi.org/10.1016/j.riem.2016.05.008.

Surgery is an action-oriented medical specialty. It is a fundamental part of any health system. Good surgical practice may positively and significantly have an impact on the performance of a health system. Training excellent surgeons requires explicit and outcome-predictable educational processes. Contemporary frameworks and content of surgical education are presented, with a review of their impact on the training of the general physician. Mentoring and the role of life-long surgical skills assessment are also discussed. It is concluded that better surgical training processes may improve the health of our society.

Palabras llave : Surgical education; Surgical skills; Experiential learning; Assessment; Life-long learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )