SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número26Alumnos tutores y el aprendizaje de la lectura crítica en internado de pregradoÉtica en la investigación en educación médica: Consideraciones y retos actuales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

VADILLO, Guadalupe  y  BUCIO, Jackeline. One MOOC, many MOOCs: A multi-layered design for health-related massive courses. Investigación educ. médica [online]. 2018, vol.7, n.26, pp.92-98. ISSN 2007-5057.  https://doi.org/10.22201/facmed.2007865x.2018.26.03.

Massive Open Online Courses (MOOC) have had a rapid development in the past few years, and ignite controversy and discussion about its effectiveness. Due to their potential as an innovation in the training of health professionals and stakeholders, this article reviews aspects such as a multilayered design and the Backwards Design model to enhance the impact of this type of courses.

Palabras llave : MOOC; open massive online courses; curricular design; online learning; healthrelated courses.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )