SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número27Concepción del docente motivador: percepción de los estudiantes de una carrera de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

OLVERA LOPEZ, Adriana. Grounded Theory contributions to Medical Education Research. Investigación educ. médica [online]. 2018, vol.7, n.27, pp.82-88. ISSN 2007-5057.  https://doi.org/10.22201/facmed.20075057e.2018.27.1894.

This review presents the subjects that attend the studies based on Grounded Theory 50 years after this method was incorporated in scientific field. It also presents a balance between the contributions and the pending for the future in medical education research from the origin of the data, educational actors, type of medical education and recurring themes.

Palabras llave : Grounded Theory; Medical education research.

        · resumen en Español     · texto en Español