SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número especial 1El imperativo de la formación en valores en la gestión de la calidad educativa en las instituciones de educación superior de MéxicoLa noción de ciudadanía entre los estudiantes en el marco del programa de Formación Cívica y Ética de secundaria: el caso de ciudad Victoria, Tamaulipas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Dilemas contemporáneos: educación, política y valores

versión On-line ISSN 2007-7890

Resumen

VELASQUEZ PARRAGUEZ, Eduardo. The representations of pedagogy students around initial teacher training in a Public University in the Border context. Dilemas contemp. educ. política valores [online]. 2021, vol.9, n.spe1, 00004.  Epub 31-Ene-2022. ISSN 2007-7890.  https://doi.org/10.46377/dilemas.v9i.2908.

The present work explores the representations of the students of the pedagogical careers on the initial teacher training in a Public University in Border Context. A qualitative approach is chosen with the Case Study design, using interpretive cutting techniques in order to explore the representations about the initial teacher training. The collection of information was established through the technique of focus groups, from which categories were extracted and analyzed through the discursive structure and the triangulation of data. The results reported that teacher training presents particular characteristics regarding the border and cultural condition of the University.

Palabras llave : Teacher training; role of the teacher; role of the student; conception of learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )