SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número3La construcción de circunferencias tangentes. Estudio teórico desde una perspectiva heurística índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

CERDA-MORALES, Gamaliel. Probability in the way of an ant: a proposal for teaching use of metaphors. Educ. mat. [online]. 2015, vol.27, n.3, pp.197-210.  Epub 08-Abr-2022. ISSN 2448-8089.

Based on the theory of Lakoff and Núnez (2000) on "Where mathematics comes from?", this work shows some reflections on the phenomena related to the use of metaphors in the learning of mathematics. In particular, we propose a concrete example of mathematical modelling to explain how the construction of the term "probability" may be supported by the use of metaphors that exist in the teacher's speech.

Palabras llave : education; mathematics; metaphors; cognitive sciences; modelling.

        · resumen en Español     · texto en Español