SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número3La argumentación sustancial. Una experiencia con estudiantes de Nivel Medio Superior en clases de matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

HERRERA LOPEZ, Heli; CUESTA BORGES, Abraham  y  ESCALANTE VEGA, Juana Elisa. The variable concept: an analysis with high school students. Educ. mat. [online]. 2016, vol.28, n.3, pp.217-240.  Epub 08-Abr-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em2803.08.

This article analyze the results of the resolutions mode of 48 students from three different levels of learning in high school, when they try to solve problems that involve generalization and modeling process through the relation between algebraic language with figurative, natural and arithmetic language. Using the 3uv Model (3 uses of the variable) to describe the comprehension of the different aspects that characterize the variable as the acting of the students when they face tasks.

Palabras llave : mathematical education; difficulties; high school teaching; algebraic thinking; variables.

        · resumen en Español     · texto en Español