SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número3Indagación de la historia de las desigualdades matemáticas“Un minuto para matemáticas”. Una experiencia de diversión, aprendizaje y divulgación al explorar patrones numéricos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

GOMEZ-BLANCARTE, Ana Luisa; GUIRETTE, Rebeca  y  MORALES-COLORADO, Felipe. Proposal for Treating Global Interpretation of the Quadratic Function Using the Software GeoGebra. Educ. mat. [online]. 2017, vol.29, n.3, pp.189-224.  Epub 14-Feb-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em2903.07.

Based on Duval’s (1988) interpretation about the treatment of gra phical representations, this paper presents a proposal to the global interpretation of the quadratic function f (x ) = ax2 + bx + c by using the Software GeoGebra. In order to illustrate the relevance of the proposal in the teaching, a case study of a group of high school students is presented. The results show the potential of the software for a congruence analysis among graphic and algebraic registers of representation and its effects on qualitative recognition of the association of visual variables and significant symbolic units.

Palabras llave : Quadratic function; global interpretation; coordination among registers; visual variables and significant symbolic units.

        · resumen en Español     · texto en Español