SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2Didáctica de las matemáticas y reproducibilidadDesarrollo del pensamiento algebraico en estudiantes de bachillerato a través de la generalización visual de sucesiones de figuras índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

ARCAVI, Abraham. Towards an Integrative Vision of the Teaching and Learning of Mathematics. Educ. mat. [online]. 2018, vol.30, n.2, pp.33-48.  Epub 07-Feb-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3002.02.

Following an informal definition of “integrative approach” for the teaching of mathematics, this paper proposes several aspects susceptible of integration and briefly exemplifies possible implementation ways in high school. The proposed integration refers to aspects which are usually dissociated and sometimes even ignored: mathematical content (usually addressed in a compartmentalized manner); concepts and procedures; intuition and formalism; mathematics and everyday life. We conclude by reflecting on the possible challenges in carrying on this approach.

Palabras llave : integrative approach; concepts; procedures; intuition; formalism.

        · resumen en Español     · texto en Español