SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Comprender el trabajo de los docentes a través de su interacción con los recursos de su enseñanza - una historia de trayectorias“Los ceros también valen”. Conocimientos de alumnos de sexto grado de primaria sobre el cero como elemento del sistema decimal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

BROUSSEAU, Guy  y  D’AMORE, Bruno. The attempsts to transform metacognitive analysis into didactical activity. From the empirical to the didactical. Educ. mat. [online]. 2018, vol.30, n.3, pp.41-54.  Epub 07-Feb-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3003.02.

In this paper we want to show how the transformation of an heuristic instrument of analysis into a didactic instrument is a dangerous “metadidactic slipping” that, instead of helping the student constructing knowledge, inhibits and blocks him. We give various examples, different between each other, and we propose various comments.

Palabras llave : metacognitive analysis; metadidactic slipping; empiric-didactic.

        · resumen en Español     · texto en Español