SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número87Problemas asociados con la metodología de la investigación cualitativaLos organismos internacionales y la educación en México: El caso de la educación superior y el Banco Mundial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

ALCANTARA SANTUARIO, Armando. Ciencia, conocimiento y sociedad en la investigación universitaria. Perfiles educativos [online]. 2000, vol.22, n.87, pp.28-50. ISSN 0185-2698.

In this article the author presents a number of theoretical elements regarding the implications and social determinations of scientific knowledge. The role of scientific research in universities in both the industrialized and the developing countries is also examined. With respect to the contributions of the sociology of science to the current debate on the role of science in society, the funcionalist and non functionalist perspectives are reviewed as well. Finally, by discussing the place of the university as the home of science, the author puts into question the responsibility of the university to meet the demands and needs of society at large.

Palabras llave : Sociology of knowledge; sociology of science; scientific research; scientific communities; universities; industrialized countries; developing countries.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons