SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número92La economía política de la educación superior en la era de la globalización neoliberal: América Latina desde una perspectiva comparatistaNuevas drogas: escenarios sociales e intervenciones educativo-promocionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

ALVARADO RODRIGUEZ, María Eugenia  y  FLORES CAMACHO, Fernando. Concepciones de ciencia de investigadores de la UNAM: Implicaciones para la enseñanza de la ciencia. Perfiles educativos [online]. 2001, vol.23, n.92, pp.32-53. ISSN 0185-2698.

Science education research has had poor attention to the scientific conceptions of the university teachers and researches in science. There are few papers about epistemological, historical and new approaches to science teaching that university people have. In this work we present an exploration about the science conceptions of the teachers and researchers in the Universidad Nacional Autónoma de Mexico (UNAM). The results show that, in general, teachers and researchers analyzed have very little knowledge about these educational and philosophical issues. These results can partially explain the problems and low attention that science education has received in the UNAM.

Palabras llave : Science teaching; Scientific conceptions; Epistemology; Science education; High education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons