SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número108El profesor de educación superior frente a las demandas de los nuevos debates educativosFormación de profesionales y política educativa en la década de los noventa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

DIAS SOBRINHO, JOSÉ. Evaluación y reformas de la educación superior en América Latina. Perfiles educativos [online]. 2005, vol.27, n.108, pp.31-44. ISSN 0185-2698.

The purpose of this article is to draw up a Latin American outlook of the functions performed by assessment with regard to the most common reforms within the areas, where problems such as the important growth of enrollment, crisis of funding and growing privatization, institutional diversification, internationalization, assessment, autonomy and control can be observed. In the current state of affairs, the new demands have to do with the need of higher schooling and with the innovations and transformations of the current phase of capitalism, the novelties in the labor world, the requirements of higher efficiency and productivity and the changes on the cultural and social plane.

Palabras llave : Latin America ; Higher education ; Assessment ; Reform ; Educational innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons