SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número132Logro y tasas de riesgo en alumnos de alto y bajo desempeño escolar en el nivel medio superior en SonoraRepresentaciones sociales que poseen estudiantes de nivel medio superior acerca del aprendizaje y enseñanza de las Matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

ARIZA, Verónica et al. Intracurricular qualification in Graphic Design Program at the Autonomous University of Ciudad Juárez (Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, UACJ). Perfiles educativos [online]. 2011, vol.33, n.132, pp.65-87. ISSN 0185-2698.

This paper is the result of the research carried out by in order to describe and systematize the intracurricular qualification process of the Graphic Design Program at the Autonomous University of Ciudad Juárez (Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, UACJ) and to set out new strategies to guide the actors of this process of drawing up quality projects. The authors emphasize the relevance of boosting and diffusing the development of the best Graphic Design research jobs during each period as a strategy to increase the links between the students and the labor market and point out the relevance that this discipline can achieve at local level if it is seen and recognized as what it really is: an instrument to think about and consider critically the visual communication processes and a tool to salve the problems inherent to this field.

Palabras llave : Professional training; Qualification; Research; Graphic Design; Linkage.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons