SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número144Un marco para la elaboración de programas formativos adaptados a la filosofía de los créditos europeos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

LOPEZ LEYVA, Santos. Evaluación institucional y factores de cambio: La percepción de los académicos de tres universidades del noroeste de México. Rev. educ. sup [online]. 2007, vol.36, n.144, pp.7-22. ISSN 0185-2760.

The evaluation process of higher education has been increasing since 1990 and it continued through out the nineties decade and the first decade of the XXI century. The Norwest universities of Mexico are not the exception of the rule. The main task on the current research is to have the teacher's professional opinion about the influence that this evaluation mechanism has had within its own institution and their role as a process of institutional change. Therefore, a segmented instrument was applied in 16 variables to 402 teachers from three universities.

Palabras llave : Institutional evaluation; universities; models of evaluation and accreditation.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons