SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número147El sentido de la universidad a partir de las transformaciones en su historia recienteTutoría en la educación superior: transitando desde las aulas hacia la sociedad del conocimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

DETTMER, Jorge. Convergencia, divergencia y acreditación en la enseñanza de la ingeniería: el caso de Europa. Rev. educ. sup [online]. 2008, vol.37, n.147, pp.89-105. ISSN 0185-2760.

Along this article, the creation of instances and organisms of accreditation for the engineering career in diverse countries, in the frame of the processes of convergence and differentiation of the systems of top education during the last decade it is analyzed. For it, the concept of accreditation is checked in the area of top education, the differences between national and international authorized organisms, the diverse international agreements orientated to the recognition of the international practice of the engineering, and some dilemmas in relation about teaching engineering in the medium term.

Palabras llave : teaching engineering; higher education accreditation; accreditation organisms.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons